Bizony ez maga a rögvalóság. Az HBO saját gyártású sorozatának csupán percekbe tellett, hogy beszippantson.

Az első évad után azt éreztem, hogy ennél szuperebb egy magyar sorozat egyszerűen nem lehet. Az Aranyélet a második évaddal folytatódva a teljes magyar sorozatmezőnyt könnyedén leveri, beleértve a magyar HBO korábbi szériáit is.Míg a csatorna korábbi hazai (Társas játék, Terápia) sorozatai mind egy kicsinosított, irreális jólétben élő mű-Magyarországon játszódtak, az Aranyélet bizony maga a rögvalóság. Ez kérem, Magyarország napjainkban, és ha valami itt túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, akkor biztosan nem az. Az HBO saját gyártású sorozatának csupán percekbe tellett, hogy beszippantson.

A sorozat alapja a Miklósi család álomélete és luxusotthona a budai dombok között, amiről hamar megtudjuk, hogy számtalan stikli, bűntett és gigantikus hitel működteti, és ahhoz, hogy ezt az aranyéletet fenntarthassák, nem mindennapi dolgokon kell átmenniük. A történet, a figurák és a környezet nagyon hiteles és magyar.

Ónodi Eszter - az utálatosan tökéletes választás

Az elején törtem a fejem, hogy az HBO miért olyan sokat foglalkoztatott színészekre bízta a főszerepeket, mint Ónodi EszterThuróczy Szabolcs vagy Anger Zsolt, de az első négy részt látva már emelem kalapom, a szereposztás tökéletes. Ónodi még a jók közül is kiemelkedik: Janka szerepe olyan, mintha egyenesen rá írták volna, remekül hozza a rendkívül anyagias, az anyasággal hadilábon álló, törtető nő szerepét. A játékát élvezet nézni, és azzal sem marad adósunk, hogy a karakter hátterét és mélységeit is megmutassa nekünk. Bár a történet legtöbbet mozgolódó, tépelődő karaktere Thuróczy Szabolcs Miklósi Attilája, aki annyi év gengszterkedés után szeretne végre jó útra térni, de az események fő mozgatórugója egyértelműen Ónodi Eszter Jankája,  akinél nem nagyon láthattunk még elképesztőbb kavarógépet magyar tévésorozatban.

Családi vállalkozás

Miklósiék távol állnak az ideális családképtől, ami abból is látszik, hogy bár látszólag ők egy egység, mindannyian külön szálakon futnak, és saját kis ügyeik vannak, ami mentén olykor összetalálkoznak. Thuróczy Szabolcs remekül játssza az ingatlanok illegális bérbe adásából, különféle csempészmelókból és autólopásból létfenntartó apa szerepét, akinek minden vágya, hogy jó útra térjen, de valami mindig közbejön.

A fiukat, Márkot a még egyetemista új talentum, Olasz Renátó alakítja, aki a forgatás során eszméletlen munkabírásáról tett nap mint nap tanúbizonyságot. Ő napjaink tipikus útkereső fiatalja, aki szeretne középpontban lenni, és tudta nélkül leveszi az apai mintát.

Végül, de nem utolsósorban ott van a lányuk Mira, megszemélyesítője Döbrösi Laura (Félvilág, Egynyári kaland, Társasjáték 2), aki csalódik családjában, és megpróbál anyagilag függetlenedni tőlük. A család minden tagja lelki és anyagi válságban van, és ahhoz, hogy kijöjjenek belőle, nem ártana összefogniuk, bár egymással őszintén beszélni is képtelenek, így nem sok jóra számíthatnak.

Igazi akciófilmes tempó

A sorozat rendezőpárosa, Dyga Zsombor és Mátyássy Áron jó tempóban löki előre a cselekményt, és a szokatlanul ambiciózus kamerahasználat (magyar produkcióban ennyi légi felvételt még sohasem láttam) és a jó iramú vágás, valamint a hatásos filmzene egy pillanatra sem hagyja, hogy megtörjön a lendület.

Görbe tükröt mutat nekünk

Az Aranyélet leginkább azért ég be a retinánkon keresztül az agyunkba, mert szereplőiben önmagunkat ismerhetjük fel. Bár indulataink visszafogottabbak, stiklijeink szocializáltabbak és a társadalmi elfogadottságuk is általános, szívünk mélyén érezzük, nem cselekszünk mindig helyesen. Gyarlók vagyunk mindannyian, és indokunk szerint csak az életünket szeretnék helyes vágányra állítani, ahogy Miklósiék. Szurkoljunk hát, hogy mindenkinek sikerüljön!

HA TETSZETT A CIKK, KÉRLEK OSZD MEG MÁSOKKAL IS!