Még mindig nincsenek felelősök a veronai buszbaleset ügyében.

A balesetben kislányát, Flórát (+15) elvesztő, az igazságért a végsőkig harcoló Krizsany László nemzetközi sakknagymester Facebook posztjából idézünk:

Mint ígértük több levében juttatjuk el véleményünket a világ elé, mert további bizonyító erejű dokumentációval ismerkedtünk meg az elmúlt két hét során.

Czakó Tibor (a buszos cég ügyvezetője) a baleset óta folyamatosan tagadta, hogy a buszon engedély nélküli, beépített póttank lett volna.

http://inforadio.hu/belfold/2017/02/15/czako_tibor_nem_volt_pottartaly_a_kigyulladt_buszon/ (És még számtalan cikk)

A szabálytalan és engedély nélküli 370 literes póttartály és a csövek

Ennek jelentősége létfontosságú. A póttartály meglétét szakértők, a média, a Nemzeti Nyomozóiroda és immáron tényekkel, képekkel, szakértői jelentésekkel az Olasz hatóság is megerősítette, a vádat többek között erre építik fel.

A buszon 3 tartály volt. Elől egy 160, és egy 320 literes, valamint a busz közepén egy 370 literes engedély nélkül beépített póttartály. A tartályok össze voltak kötve, álló állapotban tudták a sofőrök egy átfejtő készülékkel hátulról az első tankba fecskendezni az üzemanyagot, így a jobb első tartály mindig tele tudott lenni. Így a cég közel 1000 liter üzemanyagon utaztatta utasait, egy bármikor bekövetkezhető tragédia tudatában.

A busz 2002-ben készült, 2003-ban helyezték üzembe, a forgalmi engedélye szerint 53 fővel! A buszon 56 fő utazott, a szintén engedély nélküli átalakítás után 58 főre módosított buszon. A Setra és más buszgyártó nem véletlenül építi meg járműveit annyi főre, amennyivel átadja. Mérlegeli a busz menettulajdonságát, baleset esetén a menekülő útvonalakat, a menekülő emberek számát, felgyűrődéses baleset esetén az ülések közti távolságot. A buszon nyereségvágyból elvégzett több átalakítás emberek életét oltotta ki.

A tulajdonosokat és a beszerelésben és a kiszerelésben résztvevő és azt elhallgató minden embert vádolunk!

Indíték: NYERESÉGVÁGY!

Eredmény: 17 HALOTT!

Büntetés: ELNAPOLVA!?

A Pizolit Kft. nemcsak egy busztársaság, hanem egyben szerelőműhely és vizsgaállomás is! A saját buszait szereli, átalakítja, és ezt a remek szolgáltatást más busztársaság számára is végez(het). Felháborító hogy olyan társaság végezhet műszaki vizsgáztatási tevékenységet, amely a saját járművein KÖVETKEZETESEN engedély nélküli átalakítások sorát hajtja végre. Mit lehet várni egy ilyen vizsga állomáson elkészített vizsgától? Aki szeretné járművét úgy átalakítani, hogy az egész Európát bejárhassa tankolás nélkül, hogy vállalja a jövedéki adó csalás következményeit teljes buszparkján keresztül éveken át, és az emberek életét játéknak veszi, az forduljon bizalommal hozzájuk.

2011-ben az Év Buszos Személyszállítója Czakó Tibor ügyvezető (Pizolit Kft.)

Felszólítjuk Varga Mihály gazdasági minisztert, hogy vonja vissza Czakó Tibor kitüntetését, aki felelősséggel tartozik, a 17 ember halálát követelő tömegszerencsétlenségért!

Felkérjük - az egyébként általunk tisztelt - Nemzeti Nyomozóirodát, hogy sajtótájékoztatón számoljon be az ügy állásáról! Lassan 9 hónap elteltével a magyar nyomozók semmiféle lépést nem tesznek, bár jelentős mennyiségű információ áll rendelkezésükre. Aggódunk az igazságszolgáltatás torzulásai miatt!

Felszólítjuk – újfent - a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, hogy tegye meg a szükséges lépéseket!

Többen mondják, hogy ez nem segít, és kérdezik, hogy miért küzdünk?

AZ IGAZSÁGÉRT!

Mert sajnos ez valóban nem hozza vissza szeretteinket, de talán a ti gyerekeiteket, szüleiteket, barátaitokat még megmentheti!

HA TETSZETT A CIKK, KÉRLEK OSZD MEG MÁSOKKAL IS!