A WHO terve szerint a világjárványoknak ezután nem kell kizárólag a fertőző betegségekre korlátozódniuk!

A közvélemény nagy része sajnos még mindig abszolút semmit sem tud a WHO jogköreivel kapcsolatos közelgő változásokról, amelyek döntő hatással lesznek a tagállamok nemzeti szuverenitására, és az egész létezésünkre.

A WHO a közelmúltban bejelentette a digitális útlevélhez és a digitális azonosító rendszerhez kötődő Nemzetközi Világjárvány Egyezmény terveit. Az egyezmény alapját egy globális digitális útlevél- és személyazonosító rendszer adja, mely kapcsán az Egészségügyi Világszervezet már szerződést kötött a német székhelyű Deutsche Telekom leányvállalatával, a T-Systems-szel egy  globális vakcinaútlevél rendszer kidolgozására, így

a tervek szerint a bolygón élő minden emberhez egy QR-kódos digitális azonosítót rendelnek. 

A WHO tervei szerint 2024-re véglegesítik a szerződést. Célja, hogy a jelenleg még szuverén államok irányítási jogköreit járvány idején átvegye a WHO a Nemzetközi Egészségügyi Szabályzatban deklarált kötelezettségek alapján.

2022 januárjában nyújtotta be az Egyesült Államok a WHO 2005-ben ratifikált Nemzetközi Egészségügyi Szabályzatának módosítási javaslatait, amelyek mind a 194 ENSZ-tagállamra kötelező érvényűek, és későbbi módosításukhoz a nemzeti alkotmányokkal ellentétben nem kell kétharmad, csupán a tagországok egyszerű többsége.

A javasolt módosítások többek között a következőket tartalmazzák:

  • A WHO-nak nem kell többé konzultálnia azzal az állammal, ahol egy aggodalomra okot adó esemény (pl. új járvány) állítólagosan bekövetkezik, mielőtt beavatkozó lépéseket tesz (9.1. cikk).
  • A 12. cikk értelmében azon túl, hogy saját hatáskörben közegészségügyi vészhelyzetet hirdethet ki, a WHO további jogosítványokat kap a regionális közegészségügyi vészhelyzet, valamint az egészségügyi riasztás kategóriájának meghatározására is. Tehát ezentúl tulajdonképpen azt csinál majd, amit akar, vagy amit a „nem létező” gazdái akarnak.
  • Ezután nem szükséges az érintett állam beleegyezése a WHO döntéseihez, mivel az Egészségügyi Világszervezet fogja meghatározni, hogy az adott országban milyen védekezést kell elrendelni, és az adott esemény nemzetközi jelentőségű közegészségügyi vészhelyzetnek minősül-e. 
  • Új Vészhelyzeti Bizottság alakul, mellyel a főigazgató konzultál az érintett állam képviselője helyett, és dönt a közegészségügyi vészhelyzet bekövetkezéséről, illetve megszűnésének időpontjáról. Hasonló jogköröket kapnak a WHO „regionális igazgatói” is.
  • Továbbá, ha egy esemény nem felel meg a nemzetközi jelentőségű közegészségügyi vészhelyzet kritériumainak, de a WHO főigazgatója bármikor dönthet úgy, hogy „köztes közegészségügyi riasztást” ad ki. ”

Ezek szerint 2 alapvető szabály létezik:

  1. A WHO-nak mindig igaza van.
  2. Ha a WHO-nak még sincs igaza, automatikusan életbe lép az első pont.

A javasolt módosítások hatásának következménye, hogy a döntési hatalmat a szuverén államok vezetőitől elveszik, és a WHO kinevezett – tehát nem választott - bürokratáinak kezére játsszák. A módosítások mindegyike

a WHO nemzetközi befolyásának eddig elképzelhetetlen mértékű – a nemzetállamok szuverenitását félresöprő - növelését jelenti.

Az egyezmény ezután lehetővé teszi a WHO vezetői és az őket irányító érdekcsoportok számára , hogy egyoldalúan határozzák meg, mi minősül világjárványnak. A legdurvább pedig az, hogy a terv szerint a világjárványoknak ezután nem kell kizárólag a fertőző betegségekre korlátozódniuk, így akár egy adott ország lakosságának elhízási mutatói alapján is kihirdethető.
HA TETSZETT A CIKK, KÉRLEK OSZD MEG MÁSOKKAL IS!