Hogyan hat a táplálkozás a hormonrendszerünk működésére?

Előző cikkünkben már említettük, hogy egyes élelmiszerek befolyást gyakorolnak bizonyos hormontermelő mirigyeink működésére, és ugyanezen élelmiszercsoportok képesek az energiaszintünket átmenetileg megemelni is. Megfigyelte azt is, hogy ugyanezekkel az élelmiszercsoportokkal ingerelhetővé válnak egyes hormonmirigyek, vagyis kialakul bennük egy fokozott vérbőség, fokozott hormontermelés. Négy olyan hormontermelő mirigyet talált, melyekkel kapcsolatban úgy látta, hogy szoros kapcsolatban állnak az anyagcsere működésével:

  • petefészek
  • mellékvese
  • pajzsmirigy
  • agyalapi mirigy

Vegyük most sorra, hogyan ismerhetjük fel az egyes típusokat – általánosságokban!

  1. A bemondónő alkat – a petefészek típus

A név jól jellemzi a külsejük kettősségét, hiszen a felsőtestük határozottan keskenyebb, mint az alsó, derekuk mindig vékonyabb, a hasuk lapos, akár még edzés nélkül is kockás. Csípőjük, fenekük nagyobb, szélesebb, combjuk vastagabb, lábuk általában erősebb, ha hízni kezdenek, mert súlyfeleslegük főleg ezen a területen halmozódik. Valódi nőies vonalakkal rendelkeznek. Igazi bagolytípusok, este a legaktívabbak, imádnak ilyenkor tevékenykedni. Szeretik a zsírosabb tejtermékeket mint pl. a zsíros sajtok, a csípős, erős ételeket, de pontosan ezek azok, amelyek hízást fokozó élelmiszerekké válhatnak, ha sokáig és sokat fogyasztanak belőlük. Amennyiben kontroll alatt szeretnék tartani a súlyukat, akkor a fentiek mellett még a vörös húsféléket is ildomos kerülniük.

Tipikus petefészek alkat például Jennifer Lopez.

  1. Az őserő – mellékvese típus

Ha nem ismertél magadra a „bemondónő” alkatnál – férfiként kicsit nehéz is lehetett volna – lássuk, milyen típus lehetsz még?

A mellékvese az igazi őserő, és ez az „erős” alkat, ami igaz a fizikai erőre és a megjelenésre is, jellemző az ilyen típusú nőkre és férfiakra egyaránt.  Kerek vagy éppen nagyon szögletes a fejformájuk, széles ízületeik, markáns hátuk és mellkasunk van, formás, izmos lábuk, viszont jellemzően deréktájékra, lapocka alá híznak, és külön veszélyfaktorként a belső szervek közé. Ha magunk elé szeretnénk képzelni egy mellékvese típust, gondoljunk Grura, a rajzfilmfigurára vagy Žydrūnas Savickas erősember világbajnokra, az ő alakjuk jól demonstrálja, hogy is néznek ki alapesetben.

Teljesítőképességük alapesetben este 6 óra körül tetőzik, ilyenkor tudnak a legjobban teljesíteni, de reggel nehezebben indulnak útnak. Óriási steakimádók, előszeretettel fogyasztanak vörös húsokat, belsőségeket, de Henri Bieler vizsgálatai szerint ezek azok, amelyek „túlpörgetik” a domináns mirigyüket és hízáshoz vezethetnek. Tehát a csirke és pulykahús előtérbe helyezésével csökkenthetik testsúlyukat.

Ez az egyik lépés, de a személyre szabott táplálkozásnak része az is, hogy tudd, húsból vagy köretből legyen több a tányérodon ahhoz, fitt és egészséges légy. Ezt pedig nem más, mint a saját tested tudja elárulni, egy vizsgálat segítségével.

Azt se feledjétek, hogy bárki lehet kétféle hormontípus kombinációja is, illetve életmódunkkal is beleszólhatunk és visszahathatunk a hormonrendszerünkre, így bonyolultabb helyzet is fennállhat bármelyikünknél. Ha konkrétan tudni szeretnéd, te milyen hormontípusba tartozol, gyere el anyagcseretípus vizsgálatra, és nem csak azzal leszel tisztában, mit NE egyél, hanem hogy mit egyél, ahhoz, hogy egészséges és fitt lehess! 

Infó és jelentkezés: http://profitt-dieta.hu/jelentkezes-anyagcsere-tipus-vizsgalatra/

HA TETSZETT A CIKK, KÉRLEK OSZD MEG MÁSOKKAL IS!